Followers

Wednesday 26 November 2014

Hilangkan jeragat dengan cepat!!

Assalamualaikum. 

Bersiaran dari ofis yang sangat sejuk hingga ke tulang! Ramai yang takde hari ni, masing2 sibuk dgn tugas masing2. Hujung semester macam ni semua sibuk dok marking paper, key-in markah dan macam2 la yang berkaitan dengan markah students. 

Alhamdulillah saya dah siap semua kerja2 hakiki tu semua. Alhamdulillah dipermudahkan semua urusan. Key words ialah kena redha dgn semua tugasan dan jgn merunggut.. Just do it!!

Perkongsian hari ni pasal jeragat. Mostly officemate ni perempuan. Ada banyak peringkat umur, ada la yg dah agak berumur dan baru2 ni diorang sibuk dok citer pasal JERAGAT. Sebab tu hari ni terpanggil nak share pasal jeragat.



Ni antara jenis2 jeragat yang naik kat wanita asia macam kita2 ni yer.


PUNCA JERAGAT @ MELASMA :

1) Sinaran UV
Individu yg sering terdedah kepada cahaya matahari lebih berisiko dengan masalah jeragat. Jika sering terdedah kepada cahaya matahari dinasihatkan supaya menyapu krim pelindung UV (dengan nasihat doktor) untuk menggelakkan kulit daripada jeragat timbul di kulit.

2) Penggunaan hormone
Kesan daripada penggunaan pil2 hormone contohnya ialah pil perancang yang berterusan jugak antara punca jeragat. 

3) Penggunaan kosmetik
Wanita terutamanya cepat terpengaruh dengan iklan2 produk kecantikan yang ada dipasaran. Penggunaan kosmetik yang tidak sesuai dengan kulit akan menyebabkan timbulnya jeragat terutamanya di bahagian pipi.

4) Keturunan
Biasanya wanita yang berusia 30 tahun dan ke atas lebih berisiko dengan jeragat. Tetapi wanita yang berusia 20 tahun jugak berisiko timbulnya jeragat jika dalam keluarga ada yang mengalami masalah yang sama. 

RAWATAN UNTUK JERAGAT :

1) Pengelupasan kimia (kos antara RM 450 - RM 600)
2) Laser (kos antara RM 1000 - RM 2000)
3) Mikrodermabrasion dan HV Iontophoresis (kos antara RM 750 - RM 900)

Selain daripada rawatan2 di atas, saya ada cadangan untuk menggunakan Rawatan Jeragat dengan menggunakan SET JERAGAT SHAKLEE. 


Setiap vitamin dia atas mempunyai fungsi2 yang tersendiri untuk merawat jeragat dari dalam. Selain itu, boleh menggunakan Set Penjagaan Kulit NutriWhite Shaklee.

Set Penjagaan Wajah NutriWhite

Jika sekiranya taknak ambik banyak2 vitamin kat atas, boleh ambik Collagen Powder Shaklee untuk kesan yang lebih cepat dan terbukti berkesan. Kat bawah ni gambar testimoni Collagen Powder Shaklee.


Selain tu boleh ambik vitamin E. Saya amat memahami keadaan customer yang kadang2 tak suka ambik banyak vitamin dalam satu2 masa. Vitamin E ni bagus untuk kulit dan anti-oksidan. Boleh menipiskan parut2 jerawat dan membantu memudarkan jeragat (dengan penggunaan yang konsisten).




Kebaikan Vitamin E, B Complex dan Vitamin C.

Kepada yang belum ada masalah jeragat tu boleh cegah sebelum parah yer. Bila dah naik jeragat ni susah la sikit nak hilang. Pengambilan vitamin ni pun kena berterusan dan jangan dok fikir makan 2 @ 3 kali terus nak nampak hasil. Kena sabar yer. 

Sesape yang berminat boleh hubungi saya :

Liney
019-9771418

Nak dapatkan FREE GIFT??? Jom pm saya yer!!

Thanks for reading this entry!

No comments:

Post a Comment