Followers

Tuesday 9 September 2014

Sekat Kolesterol Jahat!!

Assalamualaikum.

Rutin sekarang dah berubah sejak en. suami ditukarkan ke IKM sungai Petani. Kalau dulu pegi n balik kerja bersama tapi sekarang kena drive sendiri. Hantar n ambik anak ke sekolah n umah pengasuh pun 100% sy yang take over. Memang pepagi kelam kabut tak yah citer la. Huhuhu. Tapi, alhamdulillah... Saya berjaya harungi dengan baik. =)

Allah takkan menguji hambaNya dengan sesuatu yg tak mampu ditanggung oleh hambaNya kan?



Pagi sebelum abah berangkat ke IKM SP. Adik Myra dok tarik abah masuk keta sbb dia nak ikut sekali. Huhu. Tak smpai hati nak tengok! Mcm ni la gaya nya bila anak rapat ngn abah nya kan.

Ok. Tutup citer pasal perpindahan en. suami. Hari ni nak tunjuk salah satu produk terbaru shaklee. 

Phytocol-St. 

Fungsi Phytocol-St ni ialah untuk menghalang kolesterol jahat masuk dan berumahtangga dalam badan kita. Eh! Kolesterol ni ada yg baik n ada yang jahat ker? Iyer... kolesterol ada yg baik & ada yg jahat. So, kita taknak la kolesterol jahat ni kan.



Ni la rupa Phtocol-St tu.

PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL.

  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
Bagaimana Fitosterol bertindak
Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam usus. Saiz fitosterol yang lebih besar daripada kolestrol menyebabkan laluan yang menyerap kolestrol tersumbat dan tidak dapat dilalui oleh kolestrol. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi peluang untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda. Selepas 4 jam, kolestrol dan fitosterol yang tak dihadamkan akan disingkirkan daripada badan melalui proses perkumuhan.

Terdapat lebih 80 kajian yang menyokong dengan menghalang kolestrol daripadadiserap ke dalam darah, fitosterol dalam membantu mengurangkan aras kolestrol LDL.

Berminat???

Boleh hubungi saya yer. Liney ~ 019-9771418. 


Thanks for reading this entry.



No comments:

Post a Comment